Kayseri Büyükşehir'den Çevre Seferberliğine Anlamlı Sosyal Deney
Kayseri’de çevre odaklı projelerini kararlılıkla sürdüren belediye, toplumsal farkındalığı arttırmaya yönelik örnek bir çalışmayı daha hayata geçirdi. Belediyenin Park ve Bahçeler Daire Başkanlığı koordinesinde gerçekleştirilen sosyal deney, şehir merkezinin önemli yaşam alanlarından biri olan Recep Tayyip Erdoğan Millet Bahçesi’nde uygulandı.
Millet bahçesinde yaya trafiğinin yoğun olduğu iki farklı noktaya bilinçli olarak bırakılan çöpler, vatandaşların çevreye karşı duyarlılığını ölçmek amacıyla gözlemlendi. Özellikle Kayseri İl Halk Kütüphanesi önündeki bank üzerine ve yürüyüş yolu kenarına bırakılan atıkları fark eden vatandaşlar, çevre temizliğine kayıtsız kalmayarak çöpleri yerden alıp çöp kovalarına attı. Sergilenen bu örnek davranış, belediye ekipleri tarafından takdirle karşılandı.
Duyarlı davranışlarıyla fark oluşturan vatandaşlar, Kayseri Büyükşehir Belediyesi Park ve Bahçeler Daire Başkanı Enver Şamil Taşçı tarafından fidanla ödüllendirildi. Günün anısına takdim edilen fidanlar, çevre bilincinin somut bir sembolü oldu.
“Çevreye Karşı Bireysel Sorumluluğu Arttırmayı Hedefliyoruz”
Park ve Bahçeler Daire Başkanı Enver Şamil Taşçı, gerçekleştirilen sosyal deneyin, Kayseri Büyükşehir Belediyesi Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç’ın talimatları doğrultusunda başlatılan çevre seferberliği kapsamında düzenlendiğini belirterek, şu ifadeleri kullandı:
“Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Dr. Memduh Büyükkılıç’ın talimatlarıyla başlatmış olduğumuz çevre seferberliği etkinliği kapsamında vatandaşlarımızda çevre bilincini arttırmak amacıyla Recep Tayyip Erdoğan Millet Bahçesi’nde sosyal deney gerçekleştirdik. Millet bahçemizde yaya trafiğinin yoğun olduğu 2 noktaya bilinçli olarak çöpleri yerleştirdik. Daha sonrasında duyarlı vatandaşlarımız çöpleri fark edip çöp kovasına attılar. Biz de vatandaşlarımıza duyarlılıklarından dolayı teşekkürlerimizi ilettik ve günün anısına fidan hediye ettik. Bu sosyal deneyin temel amacı çevreye karşı bireysel sorumluluğun arttırılması ve vatandaşlarda farkındalık oluşturmak. Doğayı koruma ve yeşil alanları arttırma amacıyla düzenlediğimiz bu deneyde, hem vatandaşların çevreye duyarlılığı arttırılmış oluyor hem de hediye edilen fidanları kendi elleriyle toprakla buluşturarak çevresel duyarlılıklarını pekiştiriyorlar. Daha yeşil, daha temiz bir Kayseri için çalışmalarımız sürecektir.”
Daha Yeşil Bir Kayseri İçin Kararlı Adımlar
Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin hayata geçirdiği bu anlamlı sosyal deney, çevre temizliğinin yalnızca kurumsal bir görev değil, toplumsal bir sorumluluk olduğunu bir kez daha ortaya koydu. Kayseri Büyükşehir Belediyesi, daha yeşil bir şehir, daha temiz bir çevre ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir kent bırakma hedefi doğrultusunda, çevre odaklı projelerine kararlılıkla devam ediyor.
Kayseri Büyükşehir Belediyesi Haberleri
- 27-06-202619:28 Başkan Büyükkılıç, Tim İlk 1000'e Giren 19 Kayseri Firmasını Tebrik Etti
- 27-06-202619:28 Kırsala Büyükşehir Dokunuşu Sürüyor: Pınarbaşı İlçesi Kaynar Mahallesi Taziye Evi Yenilendi
- 27-06-202612:03 Öğrenci Dostu Başkan Büyükkılıç'tan Karne Heyecanı Yaşayan Öğrencilere Tebrik
- 27-06-202612:03 Başkan Büyükkılıç, Talas Çocuk Görüşme Merkezi'nin Açılışını Yaptı
- 26-06-202621:12 Başkan Büyükkılıç Öğrencilerin Karne Sevincine Ortak Oldu: 'hem Öğrenin Hem Eğlenin'
- 26-06-202621:12 Türkiye'nin Engelleri Aşan Milli Gururu, Spor A.ş. Tesislerinde Kamp Yaptı
- 26-06-202613:47 Kayseri Büyükşehir Belediyesi Sahabiye Kentsel Dönüşüm Projesi 3. Etap Uzlaşma Görüşmeleri Başlıyor
- 26-06-202613:47 Büyükşehir'den 16 İlçede Din Görevlilerine Afet Ve Yangın Eğitimi: 1740 Personele Farkındalık Çalışması
- 23-06-202618:41 Başkan Büyükkılıç'tan Cumhuriyet Meydanı'nda Tarihi Dokunuş: Yenileme Çalışmaları Gece Gündüz Sürüyor
- 23-06-202618:41 Şehir Bülteni'nin 66'ncı Sayısı Yayında: Kayseri'nin Büyüyen Hikâyesi

