Balkanlarda baharın müjdecisi olarak kabul edilen marteniçka geleneği, 15 Temmuz Demokrasi ve Cumhuriyet Meydanı’nda düzenlenen etkinlikle coşkuyla kutlandı. Yalova Balkan Göçmenleri Eğitim, Kültür ve Dayanışma Derneği (Bal-Göç) öncülüğünde gerçekleştirilen programa vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi.

Baharın gelişini simgeleyen ‘kırmızı-beyaz’ marteniçkalar, meydanda kurulan stantlarda vatandaşların bileklerine takılırken; umut, dostluk ve birlik mesajları paylaşıldı. Renkli görüntülere sahne olan etkinlik, Yalova’nın kültürel zenginliğini bir kez daha gözler önüne serdi.

Yalova Belediyesi, etkinliğe katılarak Türk soydaşlarla bir araya geldi. Etkinlikte, katılımcılarla sohbet eden belediye yetkilisi, kültürel mirasın yaşatılmasının önemine dikkat çekti. Bu tür etkinliklerin toplumsal birlik ve beraberliği güçlendirdiği ifade edildi. Yalova’nın çok kültürlü yapısının kente değer kattığı belirtildi. Yapılan etkinliğin gelenek ve göreneklerin gelecek nesillere aktarılması için önemli olduğu vurgulandı.

MARTENİÇKA GELENEĞİ NEDİR?

Marteniçka, Balkan coğrafyasında yüzyıllardır yaşatılan ve baharın gelişini simgeleyen geleneksel bir adettir. Genellikle kırmızı ve beyaz iplerden yapılan bileklikler, 1 Mart itibarıyla bileğe takılır. Kırmızı renk sağlığı, yaşamı ve gücü; beyaz renk ise saflığı ve yeni başlangıçları temsil eder.

Marteniçkalar, leylek ya da ilkbaharın habercisi bir kuş görüldüğünde veya ağaçlar çiçek açtığında dilek tutularak çıkarılır ve çiçek açmış bir ağaca bağlanır. Bu gelenek; umut, dostluk, bereket ve birlik duygularını simgelerken, aynı zamanda kültürel dayanışmanın da önemli bir göstergesi olarak kabul edilir.

Haber: Dursun BÖLÜK

Önceki Haber İstanbul Caddesi'nde Ortak Trafik Denetimi Yapıldı
Sonraki Haber Kaçak Moloz Dökümlerine Karşı Denetimler Sürüyor

Yorum Yap