İl Millî Eğitim Müdürü Sayın Gülşen Özer, Müdürlüğü bünyesinde yürütülen Ramazan Okumaları programının değerlendirilmesi ve önümüzdeki süreçte yapılması planlanan kitap söyleşilerinin istişare edilmesi amacıyla öğrencilerle Avni Akyol Öğretmenevinde düzenlenen kahvaltı programında bir araya geldi. Programa Prof. Dr. Mehmet Emin Uludağ, idareciler, danışman öğretmenler ve öğrenciler katıldı.

Programda, mübarek Ramazan ayı içerisinde birlikte okunan Sezai Karakoç'un Samanyolu'nda Ziyafet, Fatma Barbarosoğlu'nun Ramazanname ve Ahmet Rasim'in Ramazan Karşılaması adlı eserleri çerçevesinde yürütülen okuma süreci değerlendirildi. Eserler üzerinden yapılan paylaşımlarda, öğrencilerin okuma, anlama ve yorumlama becerilerinin gelişimine katkı sunan yönler ele alınırken; okuma kültürünün eğitim ortamlarında daha güçlü biçimde yaşatılmasına yönelik görüş alışverişinde bulunuldu.

Ramazan Okumaları sürecinin yalnızca belirli bir zaman dilimine ait bir faaliyet olarak değil; düşünce dünyasını besleyen, ortak değerler etrafında buluşturan ve eğitim iklimini güçlendiren bir çalışma olarak ele alındığı programda, bundan sonraki dönemde gerçekleştirilecek kitap söyleşilerine ilişkin planlamalar da görüşüldü.

Gerçekleştirilen istişare programında, okuma temelli buluşmaların eğitim camiasında süreklilik kazanmasının önemine dikkat çekildi. Öğrencilerle öğretmenleri aynı metin etrafında buluşturan bu çalışmaların, güçlü bir okuma ve değerlendirme geleneğinin oluşmasına katkı sunduğu vurgulandı.

Düzce İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen bu buluşmaların, önümüzdeki süreçte farklı eserler ve yeni içeriklerle devam etmesi planlanmaktadır.

Önceki Haber Aile Akademileri Projesi Kapsamında Belge Töreni Düzenlendi
Sonraki Haber Millî Eğitim Bakanlığı AR-GE Birimleri Bilecik'te Buluşuyor

Yorum Yap